عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است علیرغم اینکه کانادا پیگیر پرونده حقوق بشر ایران در جوامع غربی است، مانع مشارکت سیاسی اتباع ایرانی در انتخابات به‌عنوان یک حق مسلم می‌شود.
کد خبر: ۴۲۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 14 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کردپرس، حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به عدم اجازه دولت کانادا به قرارگیری حوزه های رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری ایران در این کشور گفت: دولت کانادا به تعهدات خود در کنوانسیون های بین المللی متعهد نیست.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تأکید کرد: کانادایی ها موظف هستند در نمایندگی های خارجی این کشور اقدام به استقرار صندوق های رأی انتخابات ریاست جمهوری ایران کرده و عدم برگزاری انتخابات در این کشور تخطی از قانون است.

وی افزود: کانادا در تقسیم کاری که با کشورهای غربی برای فشار به ایران داشته است، مسئول پرونده های حقوق بشری ایران شد در حالی که امروز مهم ترین نقض حقوق بشر یعنی ممانعت از مشارکت سیاسی اتباع یک کشور را انجام می دهد.

فلاحت پیشه ادامه داد: علیرغم اینکه امکان رأی دادن اتباع ایرانی مقیم کانادا با سفر به آمریکا فراهم شده اما واقعیت این است که بخش عمده ای از آنها نمی توانند به دلایل کاری یا اقتصادی به آمریکا سفر کنند لذا کانادا باید در این خصوص تجدید نظر کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید به طور مشخص در سازمان ملل متحد طرح شکایت کرده و کانادا را ملزم به برگزاری انتخابات در این کشور کند.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار